Jobhunter Statushouders

Standplaats:
Alphen aan den Rijn
Startdatum:
28.10.2019
Einddatum:
31.01.2020
Maximaal tarief:
€ 65.00
Uren per week:
32

Spoed aanvraag 
Het Werkgeverservicepunt van Rijnvicus is op zoek naar een

 
JOBHUNTER STATUSHOUDERS voor 32 uur per week
 
Het betreft een tijdelijk vacature voor een periode van 3 maanden met optie tot verlenging.
HBO werk- en denk niveau, schaal 9,
- bruto per maand bij een 36-urige werkweek (exclusief salarisaanpassing per 1 oktober 2019).
Op 1 januari 2018 is Rijnvicus, een verzelfstandige afdeling binnen de gemeente Alphen aan den Rijn, gestart. Rijnvicus is het werkbedrijf van de gemeenten Alphen aan den Rijn, Kaag en Braassem en Nieuwkoop en is ontstaan door het samenvoegen van de Sociale Werkvoorziening Alphen aan den Rijn en het re-integratieteam van de gemeente. Rijnvicus richt zich op de uitvoering van de Participatiewet en is er voor iedereen, maar vooral voor de mensen met een (grotere) afstand tot de arbeidsmarkt. Met een totaalpakket passen we mensen in op basis van hun talent en vaardigheden. Daarbij staat arbeidsparticipatie voorop met daarnaast het realiseren van een maximale loonwaarde bij iedere kandidaat. Dit kan alleen ontstaan door een nauwe samenwerking met ondernemers, het onderwijs en het UWV. De ondernemers worden ‘ontzorgd’ bij het in dienst nemen van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Samen met het onderwijs wordt gezocht naar een goede aansluiting tussen de sectoren en bedrijven. De uit te voeren missie is: Rijnvicus slaat bruggen naar werk door ontwikkeling van talent.

Wat ga je doen?
Als Jobhunter Statushouders is je hoofdtaak het begeleiden en bemiddelen van werkzoekenden (specifiek statushouders) naar  (is dubbel, zie 1e regel hieronder) betaald werk. Dit houdt onder andere in dat je:

  • Passende vacatures en leerwerk trajecten acquireert;
  • Gerichte sollicitatiebegeleiding  verzorgt;
  • Contacten onderhoudt met werkgevers en het netwerk uitbreidt;
  • Indien nodig aanwezig bent bij het sollicitatiegesprek;
  • Afspraken tussen werkgevers en kandidaat bewaakt;
  • De werkgever adviseert over de inzet van regelingen zoals de opstapsubsidie en taal op de werkvloer en over mogelijke (vak)opleidingen.
     

Wat vragen wij?
 

  • HBO werk- en denkniveau;
  • Meerjarige ervaring met arbeidsbemiddeling, bij voorkeur ook in het Sociaal Domein;
  • Commerciële kwaliteiten ten aanzien van werkgeversbenadering
  • Kennis van de Participatiewet;
  • Kennis van de sociale kaart, het lokale netwerk en de arbeidsmarkt in Rijnstreek en omgeving is een pre
  • Aantoonbare  ervaring in het werken met de doelgroep statushouders;
  • Kennis van cultuurverschillen en in staat werkgevers hierover te adviseren;
  • Resultaatgerichtheid, klantgerichtheid, samenwerkingsgerichtheid  en lef;
  • Uitstekende contactuele vaardigheden;
  • Globale kennis van het vreemdelingenrecht;
  • Ervaring in het werken met WBS en Sonar;
  • In bezit van rijbewijs en eigen vervoer.

  

< Ga terug naar het overzicht met alle opdrachten