Interim Teamleider P&O

Standplaats:
Alphen aan den Rijn
Startdatum:
01.03.2018
Einddatum:
01.06.2018
Uren per week:
24

Teamleider P&O
team Advies & Ontwikkeling
24 uur per week

Innovatief, vooruitstrevend en een goed werkgever. Dat is Alphen aan den Rijn. In opdracht van onze gekozen volksvertegenwoordigers werken wij, samen met partners, voor de mensen en organisaties in onze gemeente. We zijn hierbij de grootste gemeente in de regio.   
Alphen aan den Rijn “staat er goed op”. Maar maatschappelijke ontwikkelingen gaan steeds sneller, de verwachtingen liggen steeds hoger. Om voorbereid  te zijn op dingen die we (nog) niet kennen en misschien niet eens voor kunnen stellen, werken we met elkaar aan het zijn van een wendbare organisatie. En dat niet alleen op papier maar vooral in houding en gedrag.  
Hier heeft P&O een belangrijke rol. We ondersteunen de organisatie in het proces- en resultaatgericht werken aan gezamenlijke afdeling overstijgende doelen. Verantwoordelijkheden leggen we laag in de organisatie, waarbij de wijze van sturing aangepast wordt aan het type opgave. Als continu verbeterende organisatie ontwikkelen we ons in aanspreekbaarheid en ‘leren door te doen’. We investeren hierbij in competentie-ontwikkeling, vitaliteit en persoonlijke ontwikkeling. En dagen tegelijkertijd onze mensen uit om het beste in zich naar boven te halen, wetende dat mensen in hun kracht het beste presteren.  
Om aan te sluiten bij de vragen vanuit de organisatie is ook de afdeling P&O in ontwikkeling. Door focus op digitalisering en recent doorgevoerd eigenaarschap in rolverdeling ontstaat meer ruimte voor business partnerschap op mobiliteit en inzetbaarheid, organisatie ontwikkeling en hieraan bijdragend inspirerend beleid. 

Wat ga je doen?
Als teamleider stuur je een team aan wat groeit richting ongeveer 20 medewerkers. Het is jouw taak om samen met je team uitvoering te geven aan de nieuwe P&O visie en ingezette ontwikkelrichting. Dit vraagt coaching op verdere ontwikkeling van de nieuwe rollen en bijbehorende competenties. Hierbij stuur je op inspirerende wijze je team richting mobiliteit, inzetbaarheid, eigenaarschap en projectmatig werken en faciliteer je de ontwikkeling naar nieuwe werkprocessen in afstemming met collega afdelingen. Het team is verantwoordelijk voor de doorontwikkeling op mobiliteit en organisatie ontwikkeling. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met de accounts. Daarnaast is dit team verantwoordelijk voor de (beleids-) ontwikkeling op bestaande P&O onderwerpen als rechtspositie, medezeggenschap, arbeidsmarktcommunicatie enz. en voor de ontwikkeling van P&O instrumenten binnen de organisatie brede op te starten Organisatie van de toekomst projecten. Je bent daarnaast de people manager van de young professional pool en faciliteert hun organisatiebrede inzet. Daarnaast faciliteer je het proces om synergievoordelen met P&O advies Rijnvicus te behalen, wat sinds januari een nieuw 700 medewerkers tellend onderdeel is van de Alphense organisatie. Dit doe je samen met je college teamleider van het team P&O Bedrijfsvoering & Procesoptimalisatie. 
 
Wie ben je?
Je bent gericht op vernieuwing en bent een enthousiast uitdrager van P&O business partnerschap en werken in wendbare netwerkorganisaties. Je vindt het leuk om veranderingen te implementeren en mensen daar in mee te nemen. Je ben initiatiefvol. 
Je hebt een inspirerende coachende stijl van leidinggeven, maar je spreekt ook net zo makkelijk aan, legt vast en pakt door, als het moet. 
Resultaatgericht ben je in staat om de gekozen ontwikkelrichting samen met je medewerkers al doende en lerend te vertalen in doelen en daadwerkelijk te implementeren en verder te ontwikkelen. Hier ben je op aanspreekbaar. 
Als MT P&O teamlid werk je graag samen, ben je transparant, kijk je door een positieve bril en neem je de nodige relativering mee. 
Je hebt relevante leidinggevende P&O ervaring binnen een veranderende omgeving. Daarnaast heb je aantoonbare ervaring met organisatieontwikkeling. 
Deze interim opdracht is een eerste invulling van een structurele uitbreidingsvacature.
 
Wat bieden wij?
Naast de uitdagende opdracht die er ligt vormen we met elkaar een nieuw MT P&O waar we samen de uitdaging aangaan om voor onze teamleden en voor ons zelf de meest optimale ontwikkelomgeving te creëren. Dit betekent mogen leren van fouten maar zeker ook met regelmaat successen vieren van mooie resultaten die we samen met de organisatie hebben behaald. Hard werken, stevig relativeren, veel lachen en veel realiseren. 

P&O zet zich in voor een wendbare organisatie waar het leuk werken is. Dat doen we door advies op organisatieniveau, advies en ondersteuning aan de leidinggevenden voor goede mobiliteit en inzetbaarheid van onze medewerkers, inrichten van efficiënte en digitale werkprocessen en door te zorgen voor een goede personeels- en salarisadministratie. Daarnaast kunnen alle medewerkers bij het ontwikkelcentrum terecht voor een actief jaarprogramma ontwikkeling en vitaliteit.
Voor mensen, door mensen.

 

 

 

Beoordelingscriteria

  • Minimaal 3 jaar werkervaring (in de afgelopen 10 jaar) als HR leidinggevende binnen een veranderende HR omgeving of als teamcoach
  • Er zijn minimaal 2 relevante referenties opgenomen in het cv (naam, functie en contactgegevens referent).
  • Kandidaat is 15 februari en 19 februari beschikbaar voor eventuele intakegesprekken
  • Kandidaat is minimaal een half jaar beschikbaar vanaf startdatum opdracht 1 maart en in ieder geval beschikbaar op maandag, dinsdag en donderdag op kantoor.

 

De kandidaat beschikt over onderstaande competenties

  • vernieuwingsgericht;
  • insprirerend/coachend leidinggevende;
  • focus op ontwikkeling van mens, team en organisatie;
  • resultaatgericht, spreekt aan, legt vast en pakt door als het moet;
  • samenwerken, transparant zijn;
  • klantgerichtheid.

 

< Ga terug naar het overzicht met alle opdrachten